سیاست چیست ؟
 
.::: پرواز شب :::.
Home        My Profile        E-mail       Archive        Titles
برچسب:, :: ::  l3y : Sh.mnv

یک داستان کوتاه در مود سیاست
امید وارم که خوشتون بیاد

یک روز یک پسر کوچولو که می خواست انشاء بنویسه از پدرش می پرسه پدر جان :
لطفا برای من بگین سیاست یعنی چی ؟! پدرش فکر می کنه و میگه : بهترین راه اینه که من برای تو یک مثال در مورده خانواده خودمون بزنم که متوجه سیاست بشی .
من حکومت هستم ، چون همه چیز رو در خونه من تعیین میکنم .
مامانت جامعه هست ، چون کارهای خونه رو اون ادره می کنه .
کلفت مون ملت فقیر و پا برهنه هست ، چون از صبح تا شب کار می کنه و هیچی نداره .
تو روشنفکری چون داری درس می خونی و پسر فهمیده ای هستی .
دادش کوچیکت هم که دو سالش هست نسل آینده است .
امیدوارم که متوجه شده باشی که منظورم چی وفردا بتونی در این مورد بیشتر فکر کنی .
پسر کو چولو نصف شب با صدای گریه بردار کوچیکش از خواب می پره . به اتاق برادر کوچیکش می ره و می بینه زیرش رو کثیف کرده و داره توی خرابی خودش دست پا می زنه . میره توی اتاق خواب پدر و مادرش و می بینه پدرش توی تخت نیست و مادرش به خواب عمیقی فرو رفته و هر کار می کنه مادرش از خواب بیدارنمی شه ....
می ره توی اتاق کلفت شون که اون بیدار کنه می بینه باباش توی تخت کلفتشون خوابیده و ؟؟؟؟...... می ره سر جاش می خوابه و فردا صبح بیدار میشه

فردا باباش ازش میپرسه : پسرم !
فهمیدی سیاست چیست ؟ پسر می گه : بله پدر ، دیشب فهمیدم که سیاست چی هست . سیاست یعنی اینکه حکومت ، ترتیب ملت فقیر پا برهنه میده ، در حالی که جامعه به خواب عمیقی فرو رفته و روشنفکر هر کاری می کنه نمی تونه جامعه رو بیدار کنه . و نسل اینده داره توی کثافتی دست وپا میزنه که جامعه با بی خیالی تمام مصلحت را براین ترجیح داده است !